Već milenijumima, suvo cveće ima široku lepezu upotrebe, od dekoracije i mirisa do pigmenata i lekovitog bilja, a britanska umetnica Rebecca Louise Law koristi svoju višegodišnju fascinaciju cvećem za svoje monumentalne, impresivne instalacije.
Istražujući odnos sa prirodnim okruženjem i načinom na koji su cveće i botanika uticali na kulture kroz istoriju, njene reinterpretacije postojeće arhitekture podstiču posmatrača da se kreće u prostoru na nov način.
U Parmi, povodom izložbe „Florilegum“ ona crpi inspiraciju iz gradske kulinarske i medicinske istorije, dok je u Bretanji u Francuskoj, pozvana da ponovo osmisli veliku banket salu Château de la Roche-Jagu.
Za instalaciju „Womb“, posetioci su ušli u prostoriju oivičenu delikatnim cvećem i približili se obliku nalik na čauru u centru, sugerišući prostor koji je istovremeno zaštitni, moćan i krhak. Ručno spajajući stabljike i listove i pažljivo ih umotavajući u tanku žicu, ona pravi dugačke trake od lišća koje se mogu prevući poput zavesa i tako stvorila nova raskošna prostranstva.
Ukoliko vas ove jeseni put nanese u Italiju, posetite njenu instalaciju „Florilegium“ u crkvi Oratorio di San Tiburzio u Parmi, ili istražite rad ove umetnice na njenom sajtu ili Instagram stranici.
Piše: Miona Blagojević
Foto: Rebecca Louise Law