4.8 C
Belgrade
5.8 C
Zagreb
10 C
Sarajevo
28.11.2021.

Soba za bekstvo – Planina kao mentalni i fizički detoks!

IZDVAJAMO

 

Danas je Svetski dan pešačenja, pa je s toga naredni tekst posvećen benefitima koje nam doprinosi šetnja i planinarenje.

 

 

Planinarenje se vodi kao najzdraviji hobi među sportskim aktivnostima, koji jednaki uticaj ima i na mentalni i na fizički sklop čoveka. Pored toga što se pečačenjem smanjuje rizik od srčanih oboljenja, poboljšava krvni pritisak i smanjuje šećer u krvi, planinarenje ima mnoge prednosti o kojima ćemo se pozabaviti u nastavku.

 

 

Verovali ili ne, planinarenje predstavlja najprirodniji način za dobijanje mišića. Efikasnije je od trčanja i dizanja tegova, jer dok hodamo pokrećemo celo telo, opterećujući više mišića i na prirodan način aktiviramo telo da vežba. Prvi se aktiviraju mišići kvadricepsa, a prati ih aktivacija trbušnih i latisimusnih mišića, koji su pod pritiskom jer se na leđima nosi određena oprema prilikom pešačanja. Još jedan mišić koji se prirodno aktivira je gluteus. Razlika između običnog hodanja i planinarenja je upravo u tome da se aktiviraju određeni mišići koji se inače ne bi budili u izvesnoj meri, jer na planinama izbegavamo određene prepreke na putu, pa na taj način dodajemo teret mišićima bez pomoći bilo kakvih mašina.

 

 

Pored toga što je planinarenje prirodan način za izgradnju mišića, ono nas vodi ka bližem upoznavanju sa prirodom i sa svim lepotama koje ona skriva. Mentalni detoks upravo nam se pruža u planinama, koje volim da zovem sobama za bekstvo, i koje nam na jedan indirektan način stavljaju do znanja da si tamo došao nečeg da se podsetiš, nešto da naučiš i nešto da ostaviš. Za mene je to telefon koji mi pri usponu koristi samo za pravljenje uspomena, ne i za komunikaciju sa spoljnim svetom. Upravo na ovaj način pokušavam da dođem do samorefleksije i da se uskladim sa prirodom. Uticaj planine na organizam osećala sam tek kada bih se vratila u podnožje, i kada bih se vratila uobičajenim aktivnostima svakodnevice.

 

 

Još jedan vid prednosti planine i planinarenja je povećanje instinkta za preživljavanje. Pre svakog odlaska na planinu, područuje na koje se ide mora se proučiti. Posebno drag mi je podatak da se kretanjem kroz šumu, obronke planine, sat u mozgu vraća unazad i dolazi do usporenog smanjenja moždane materije, koja se posle 40te smanjuje za po 1 procenat.

 

 

U sobama za bekstvo, kakve su planine, osiguravamo oksigeniranje srca, naš um postaje oštriji, telo nam je življe i smirenije, a hormoni sreće nam se povećavaju. Verujem da su vas ove mnogobrojne prednosti navele da već sada pogledate koja vam je planina najbliža i već danas se uputite u pešačenje i istraživanje. Čar koja izdvaja planinarenje od ostalih hobija su staze, jer nikada ne znamo šta može da nas sačeka iza ugla, i kakav magičan prizor nas čeka na završnici. A na vrhu uvek ima mesta kada je u gradu gužva…

 

 

 

Piše: Marija Maksimović

Foto: Marija Maksimović

- Reklama -
- Reklama -

Najnovije