14.7 C
Belgrade
15.3 C
Zagreb
10.5 C
Sarajevo
17.10.2021.

Kako da se izborimo sa hroničnom pospanošću?

IZDVAJAMO

 

Koliko je san važan i od presudnog značaja govori nam vreme koje nam diktira tempo okruženja u kome živimo.

Odraslima treba 7-9 sati sna noću, bebama od 11 do 14 sati, deci školskog uzrasta 9 do 11, tinejdžerima 8 do 10.

 

 

Sve češće oko sebe slušamo ljude kako su konstantno umorni, pospani i u kontinuitetu osećaju malaksalost. Ukoliko vas duži vremenski period prate ova stanja, moguće je da patite od sindroma hroničnog umora, kompleksnog poremećaja. Pomenuti sindrom karakteriše prisustvo opšteg umora koji ne jenjava ni odmaranjem, štaviše, pojačava se fizičkom i mentalnom aktivnošću. Tempo života, ubrzan način funkcionisanja organizma i loš kvaliteta sna, samo su jedan od čestih neprijatelja na naš sklop bića.

 

 

Dok će neki na ovo gledati kao na brzo prolaznu stvar, hronični umor ponekad može biti izazvan iz mnogih skrivenih razloga. Sindrom hroničnog umora još uvek je medicinski izazov, a razlog za teško postavljanje dijagnoze je sličnost simptoma koji ga prate sa drugim oboljenjima. Nedostatak energije, motivacije i volje, apatija, anksioznost, bol u mišićima, zujanje u ušima, usporenost, socijalna izolovanost i depresija, samo su neki od različitih stanja u kom se može ispoljiti.

 

 

Pogađa sve veći broj osoba, i stručnjaci ukazuju na još jedan termin čiji je  simptom hronični umor, a to je “slip apnea”. Osobe koje imaju ovo oboljenje bude se nenaspavane uz prisustvo dnevne pospanosti i hroničnog umora. Radno aktivne osobe najviše pogađa ovo stanje i do pet puta je češće kod žena.

 

 

Medicina još uvek nema pravi način da se izbori protiv ovih bolesti, ima samo načine pomoću kojih možete da ublažite simptome i ne predate se. Preporučuje se kvalitetan san, izbegavanje stresnih situacija, vitamini grupe B, C i E, koenzim Q10, magnezijum, ovas, citrusi, i dobra fizička aktivnost.

 

 

Postoji još jedan trik koji vam može pomoći da održite svoju budnost onda kada vam je najpotrebnija, a to je jabuka. Dok jedete jabuku, morate da usaglasite svoje zalogaje tako da ne odgrizete sopstveni jezik, dok obavljate tu radnju, vršite sinhronizaciju i na taj način tom radnjom činite mozak budnijim. Sledeći put, kada vam umor pokuca na vrata, pokušajte ovo – garantujemo da će ova voćka biti vaša krila u trenutku.

 

 

 

 

 

 

Autor: Marija Maksimović

Foto: Unsplash

- Reklama -
- Reklama -

Najnovije