7 najčešćih mitova o mršavljenju

od Imaginarijum 0

Opsesija skidanjem kilograma za neke može biti dobar povod da počnu da žive zdravije, da se bolje hrane i da budu aktivniji. Ali, mršavljenje da bi se poboljšao fizički izgled, obično ne vodi zdravijem načinu života.

O mršavljenju možete da čujete toliko saveta, da na kraju ni sami ne možete biti sigurni u šta da verujete i čega da se pridržavate. Nesvesni da mnogi saveti koje čujemo sa strane ili pročitamo na internetu vrlo verovatno neće delovati i na nas same, upuštamo se u začarani krug gubljenja kilograma iz kojeg izlazimo uglavnom nezadovoljni.

Ukoliko planirate dijetu, u daljem tekstu saznajte sedam mitova o mršavljenju, kako ne biste doveli sebe u situaciju da se trudite, a da rezultate ne vidite mesecima.

Ograničavanje kalorija je ključno za mršavljenje

Postoji više načina kako izgubiti višak kilograma, pa se neki odlučuju na čajeve i tablete za mršavljenje, a neki “probuše” kašiku, smatrajući da će ih to dovesti do željene linije i izgleda kakvom teže.

Ograničavanje kalorija nikako nije dobar način za uvođenje zdrave navike u svoj život. Ako ne unosite dovoljno kalorija, moguće je da se telu ne obezbeđuje dovoljno nutrijenata, kao što su protein i ugljeni hidrati, koji zapravo pomažu u sagorevaju masti i izgradnji mišića.

Takođe, ukoliko više brinete o tome šta jedete i sebi više branite određenu hranu kao što je recimo hleb, treba znati da postoje naučno potvrđeni razlozi zašto treba jesti hleb. Umesto restrikcije kalorija i izgladnjivanja, probajte da jedete raznovrsne namirnice i da uživate u svakom zalogaju.

Morate da se odreknete brze hrane

Tokom dijete je uglavnom najteže odreknuti se brze hrane, koju danas mnogi jedu, što zbog ukusa, što zbog pristupačnosti i nemanja vremena za spremanje zdravijih obroka. U toku dijete, sigurno je da svakog potrese ako pojede picu ili pljeskavicu, jer je prekrišio svoj zdrav režim ishrane.

Međutim, nemojte brinuti zbog toga, jer je moguće smršati čak i ako se ne odreknete brze hrane u potpunosti. Suština je u tome da treba izbegavati čitave obroke brze hrane, ali jedna pljeskavica ili hamburger u meku vam zasigurno neće narušiti dijetu koju držite nedeljama ili mesecima.

Morate da provodite sate i sate u teretani

Ono čega mnogi nisu svesni je činjenica da ukoliko provodite mnogo vremena u teretani, radeći iste vežbe, telo se navikava na pokrete i sam trening postaje manje efikasan. Zato je idealno biti aktivan uvek, kretati se što više i raditi različite vežbe kako bi se obezbedio funkcionalni trening.

Gledajte da radite kratke vežbe koje ćete menjati, kako telo ne bi znalo šta da očekuje i kako bi svi mišići podjednako bili probuđeni i aktivni. Takođe, uz različite intenzitete treninga, vreme provedeno u teretani će biti unosnije i efikasnije.

Ne treba jesti pre spavanja

Možda i najveći mit o mršavljenju je savet koji mnogi dobijaju – nikako ne jesti pre spavanja. Nijedan lekar ne preporučuje da u krevet idete praznog stomaka, jer je u tom slučaju loš, a ujedno i nezdrav san zagarantovan.

Iz tih razloga je dobro da užinate pre spavanja. Dobar izbor adekvatne hrane je najbolji način da svoju figuru dovedete do savršenstva. Takođe, ukoliko večerate dva sata pre nego što legnete, svariće se hrana, te će želudac normalno raditi u toku noći, a san će biti bolji i zdraviji.

Obilan doručak je obavezan

Mnogi smatraju da je doručak jedini važan obrok u toku dana. To nikako nije tačno. Svaki obrok i svaka užina je isto bitna. Naime, svačiji organizam je drugačiji, te ako nekome prija da ima jači doručak, ne mora da znači da je to idealan način za mršavljenje i za nekoga kome više odgovara da pojede nešto laganije za početak svog dana.

Ukoliko se dan započne obilnijim doručkom, može se ubrzati metabolizam, ali to ne znači da se tako mogu izgubiti kalorije koje se tom prilikom unose. Zato je vrlo važno da doručak sadrži vlakna i karbonate, ali da se napravi balans i da se u tome ne preteruje.

Velike količne vode doprinose gubljenju kilograma

Voda je vrlo zdrava i zaista pomaže u razgradnji masnih naslaga, te je ujedno i odlična za žene koje žele da se reše celulita od kojih pati velika većina žena šitom sveta. Unos velike količine vode može definitivno da pomogne u tome da se ne oseća glad duže vreme.

Ali, ni to nije dobro. Velike količine vode ne mogu pomoći u gubljenju kilograma. Voda je najveći saveznik zdravlja i lepote, pa je zato najbolja varijanta jedna čaša vode pre svakog obroka, jer će se tako umanjiti glad i smanjiti apetit.

Ne možete da smršate posle 50. godine života

Mnogi ljudi u srednjem dobu navode da su nekada mogli da jedu šta su hteli, a da im se danas sve što pojedu lepi za stomak. Činjenica je da se kroz godine menja i metabolizam i da postaje sporiji.

Ali to ne znači da ljudi posle 50. godine života ne mogu da smršaju i imaju liniju kakvu žele. Iako zvuči teško, vrlo je lako napraviti balans, pa uz adekvatnu ishranu i fizičku aktivnost, smršati i izgledati fit, a ujedno i biti zdrav u bilo kom životnom dobu.

Na putu ka gubljenju kilograma, željeno se može postići samo ukoliko se pridržavate plana i pravite dobre i zdrave izbore. Zato, kombinujte ono što isključivo vama prija sa onim što vam drugi savetuju i uspeh je zagarantovan!

 

 

Share This: