728x90-IMAG-NEW  

12 malih saveta za srećniju svakodnevnicu

od Imaginarijum 0

saveti-duh-i-telo-wellbeing-srecan-zivot-imaginarijum-lifestyle-magazin-srbija

Imate li i vi jedan od onih dana kada ne stižete da popijete jutranju kafu, kada imate minut ili dva da udahnete i oglednete se pre nego što odete na sledeći sastanak, i kada se, umorni od posla, vratite kući oko 7 uveče sa osećajem da ste tokom čitavog dana imali vremena za sve i svakoga, osim za sebe?

Hajde da se ne zavaravamo: stres će, uprkos svemu, uvek biti neizostavni deo naše svakodnevnice, no ukoliko ga ne tretiramo na pravi način, svedočićemo njegovim brojnim negativnim uticajima na naše zdravlje i opšte blagostanje. No, iako su pohađanje life cach kurseva i čitanje sve popularnijih self help knjiga sa savetima za lični razvoj i napredak sasvim legitiman način za uspostavljanje željenog životnog balansa, hajde da ove jeseni budemo jednostavni i praktični i pokušamo da fokus usmerimo na male, svakodnevne stvari koje će nam pomoći da se već danas osećamo bolje!

Girl-texting

 

Izdvojite 5 minuta kako biste telefonirali onima koje volite

I sami znamo koliko je teško u toku lude radne sedmice izdvojiti vreme za susret sa porodicom i prijateljima, ali isto tako smo sigurni da, uprkos zgusnutom rasporedu, uvek možete izdvojiti bar pet minuta kako biste proćaskali i razmenili novosti sa onima koje volite i koji vole vas. Pitajte ih šta rade, poželite ima sreću na sutrašnjem ispitu ili prezentaciji važnog projekta, uzvratite poljupcem preko slušalice uz plan i dogovor za zajednički ručak sledećeg vikenda…Nekoliko minuta razgovora sa bliskim ljudima umanjiće nivo stresa i popraviti raspoloženje i radnu motivaciju.

Screen Shot 2017-09-25 at 1.50.55 PMSredite stan!

Iako uporno odlažete generalno spremanje stana ili kancelarije, vreme je da zastanete i suočite se sa realnim stanjem stvari. Haos nesumnjivo demotiviše i narušava raspoloženje, a to je sasvim dovoljan razlog da zasučete rukave i otpočnete sortiranje i raščišćavanje odeće, knjiga, cipela i papira koje godinama sakupljate u svom životnom ili radnom prostoru. Otarasite se svega što vam ne treba ili više ne odgovara vašem ukusu i zadržite samo ono što koristite i što vam donosi radost. Estetski, emocionalni i energetski benefiti su zagarantovani!
tumblr_o4qbgwjJ1u1uf48l3o1_1280

 

Ne zaboravite i na kuhinju!

Pauzirajte TV seriju na svega 5 minuta kako biste složili posuđe, prebrisali radne površine i bacili u smeće hranu i artikle kojima je istrekao rok trajanja. Uredna i organizovana kuhinja motivisaće vas na pripremu obroka, umanjiti šanse od prejedanja izazvanog stresom, a samim tim rezultirati i dovođenjem vaše kilaže u red. Plus, složićete se da je svakodnevno petominutno čišćenje daleko lakše i jednostavnije od pranja zaostalih tanjira i brisanja kuhinjskih elemenata i podova subotom prepodne.

13129357_1034497699929852_1466787884_n

Okušajte se u nekoj novoj aktivnosti

Izlazak iz zone komfora i upoznavanje sa novim ljudima, aktivnostima i prostorima u najvećem broju slučajeva rezultira nabojem dobre i pozitivne energije. Priuštite je sebi što pre: ne libite se da potpuno sami odete u novu kafeteriju pored koje svakog dana prolazite u povratku sa posla, uzmite časove gitare, upišite zumbu, kurs kuvanja ili stranog  jezika koji ste oduvek želeli da naučite. Nova iskustva u životu doprinose većoj produktivnosti, obnavljaju kreativnost, otvaraju nove perspektive i, konačno, stvaraju lepe i zabavne uspomene!

WEB_AKS8664

Budite ljubazni prema sebi

Zastanite na trenutak i pažljivo razmislite o svojim navikama, ponašanju i procesu učenja i zapitajte se- da li ste dovoljno nežni prema sebi? Ukoliko je odgovor negativan, pokušajte da spoznate uzroke i momente u kojima ste suviše strogi prema svojim osećanjima i potrebama i potrudite se da u tim situacijama sebi ponudite saosećanje, razumenavnje i zahvalnost i zahvalnost. Pitate se kako? Vrlo je jednostavno: zalepite ceduljicu sa komplimentom upućenim sebi na ogledalo u vašoj spavaćoj sobi i nasmešite mu se svakog jutra, bez ustezanja recite “ne” predlogu za večernji izlazak, ukoliko vam se boravak u tišini, uz čašu vina i knjigu čini kao bolja ideja, ili pak, svakodnevno beležite barem jednu stvar koja vam je tog dana donela osećaj ponosa, radosti, uspeha i sampouzdanja.

Screen Shot 2017-09-25 at 1.12.16 PM

Dobro se oznojite

Bilo da trčite, šetate do posla, igrate basket, trenirate u teretani, premeštate nameštaj ili vodite ljubav- važno je da se dobro oznojite svakog dana. Fizička aktivnost donosi bezbroj benefita, a najvažniji od svih je, lučenje “najsrećnijeg hormona” endorfina!

c2030461fe844f516088fba6f3559494

Namestite krevet svakog jutra

Za nameštanje kreveta u proseku je potrebno svega dva minuta, a ova aktivnost doprineće da vaš dan otpočne u tonu produktivnosti. Takođe, odlazak u namešten i zategnut krevet na kraju dana učiniće da vaš san bude znatno udobniji i kvalitetniji!

20-easy-things-the-everygirl-1

Započnite dan velikom čašom vode

Hidrirajte se! Bilo da je hladna, topla, sa limunom ili medom, čaša vode nakon buđenja će vas prodrmati, pokrenuti vaš metabolizam, pomažući vašem telu da se oslobodi toksina i pripremi za nastavak ispijanja tečnosti kroz čitav dan.

Čitajte, ne skrolujte!

Kada sledeći put poželite da pola sata svog slobodnog vremena posvetite vašem telefonu- najbolje bi bilo da odustanete i umesto ovog pametnog uređaja prigrabite knjigu koja nedeljama skuplja prašinu na vašem noćnom stočiću. Biti okupiran jednom pričom ili idejom, umesto skakanja sa jednog na druge trivijalne sadržaje ili, prečesto, irelevantne vesti, pomoći će vam da vaš um ostane miran, fokusiran i prisutan. Više je nego jednostavno pronaći vreme za čitanje: dovoljno je da u svojoj torbi ili kolima uvek nosite knjigu ili e-Reader i otvorite ih kad god se nađete u redu, čekate prijatelja ili termin kod stomatologa.

Screen Shot 2017-09-25 at 1.15.18 PM

Gledajte ljude u oči

Održavanje kontakta očima je jednostavno onda kada ste slušalac, ali probajte da to kontinuirano radite dok i sami govorite. Direktan kontakt očima gradi poverenje i osnažuje vezu između ljudi, povećavajući nivo sampouzdanja i obostarnog osećaja lične vrednosti.

How-to-Be-a-Better-Listener-With-Your-Friends-3

Ne libite se da izgovorite “molim te” i “hvala”

Ma gde upotrebljeni, lepi maniri nesumnjivo stvaraju lepo okruženje ispunjeno pozitivnom energijom. I zato budite ljubazni, jer ćete biti u prilici da se empirijski uverite u zakon akcije i reakcije: što više ljubaznosti ponudite drugima, više ćete dobiti za uzvrat! Pridržite vrata strancu, zahvalite se radnici na šalteru za uložen trud, zatražite kafu baristi uz iskren osmeh i- svedočite malom čudu!363b31e8aa68e6870beb90162347229f

Pohvalite druge

Ukoliko već niste, vreme je da se konačno oslobodite smešne predrasude da je davanje komplimenta drugim ljudima pogrešno i da doprinosi rastu njihovog lažnog osećaja vrednosti. Prava istina je potpuno drugačija: ljudskim bićima je, s vremena na vreme, potrebna pokoja topla reč  i afirmacija koja će ih osnažiti i dati im do znanja da vrede, da su na dobrom putu i da neko pažljivo posmatra i ceni njihov trud. Ne libite se da pohvalite koleginicinu novu frizuru ili autfit, recite kolegi da je uradio odličan posao sa novim projektom, dajte do znanja voljenoj osobi ili članu porodice da volite njihov smisao za humor- deljenje lepih misli je najjednostavnija formula za ulepšavanje nečijeg dana, a sigurni smo da reciprocitet neće izostati.

 

 

Share This: